неделя, 23 ноември 2008 г.

Как е хубаво човек да знае чужди езици

Събота късен следобед е!!!Навън температурите са близо до тези за които метереолозите се канят от една седмица.
Влиза Бати,посипан със сняг и обувките му цъгъркат по терикота.Сяда и още с кафето се подкача с Пешо - който от месец е напуснал тираджииството след 3-4 години усилен труд.
-Аз ставам късно ама ти как си със събуждането.
-Не мога да спя -казва Пешо,толкоз години съм станал като часовник,5.30 и съм кукуряк а като чуя клаксон и в леглото се стряскам,мисля си ,че съм заспал докато съм карал.
То ти си ми ясен-казва Бати ама като слушам жена ти какви ги разказва не ти давам още месец да си женен.
Пешо настръхва –Е какво иска пък тя?Какво,какво –казва Бати,оплаква се , че гума от товарен камион сте сложили в тоалетната ,че само на гума си бил свикнал да пикаеш.На вестник си искал да ти сервират на обяд вместо на покривка!!!Ама една сутрин си и казал на френски :Ей, курво какво търсиш още в кабината ма??
Народа се залива от смях а Пешо важен ,важен и вместо засегнат е горд ,че е станал център на внимание.
То аз френски знам -казва ухилен, ама и с българския ако искаш да се изложиш си готов!!!!
На времето 90 -та година-разказва вече Пешо, отивам да тегля от банката в Лион едни пари.Нареждам се на касата –пред мен една мацка,ама мацка с дете ,2-3 годишно и то хубаво като майка си.
Заигравам се аз с детето,някоя друга дума знам на френски,то току се учи да говори,закачам го,то се закача ама аз все майката гледам и едни щури мисли ми идват на главата.И по български и на български каквото и мисля тихичко и го казвам и и се усмихвам щото тя се обръща назад да вижда как си играя с детето.Тя се усмихва а аз и нареждам на български:Бе то детето хубаво,ама аз тебе ако те закача,че като те почна,че като те подкарам,че като те подигна,че като те подпра и другите всичките дето ми бяха в главата и ги казвам а пък тя се усмихва все така възпитано.
И хептен накрая със същата усмивка и на чист български ми казва:
Тука ли ще ми го сложите господине или да отидем до тоалетната.
Тя била българка женена за французин, нейната мама ама можеш ли да предположиш от някъде???

2 коментара: